check it out~~

Me...

Me...

Saturday, October 9, 2010

kasih ibu~~

video

khas buat tontonan kengkawan... bahawa kasih ibu dan ayah tu... besar maknanya...
dan kejadian manusia adalah tanda kebesaran Allah....

Wednesday, October 6, 2010

~~SAYA KENAL SAYANG SAYA~~~

~Special too my MR SEMUT~
Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”
Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu
“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”
Aku lagi kenal dia =]

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi
Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata
“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua
saya kenal sayang saya =]

Buat apa diceritaBahagia kita rasa
Biar tak dipercayaPeduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada
Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua..
~~SAYA KENAL SAYANG SAYA~~~

Wednesday, September 29, 2010

S@y ChEeSE~~~!!!!!! ('________')V

K.A.M.E

KIND AMAZING MANUSCRIPT EVER

Monday, August 30, 2010

semalam....



semalam.... mengajar aku ape erti cinta....

ape ertinya menunggu... ape ertinya setia...

dan hari ini mengajar aku..

ape erti dikhianati......

erm....

dulu puas aku mencari....

mencari erti sebuah kasih syg..

mencari erti dicintai.. dan erti menyintai....

kini aku harus belajar mencari erti dikecewakan...
mencari erti dibohongi....

dan erti dikhianati.....

sakitnya... bila insan yg kiter percaya insan yg kita yakin..

malah insan tu la insan yang kiter cintai...

membohongi kita...

malah memburukkan kita....



cinta yang baru je disemai...

sepatutnya disiram dgn baja kasih..

tapi aku diracun hingga keakar umbi....

hingga tak tau benih cinta ini masih boleh disemai semula

atau biarkan ia mati perlahan2 dgn sendiri.....



terkedu.. terdiam... terfikir...

kepercayaan yg kuberi disiakan...

kesetian yg kutaruhkan.. dihancurkan...

tapi.... dalam menangis...

aku masih menyayangi nya....

masih menyintainya.... masih terus dan terus menginginkannya...

my 25th BiRtHdAy.. (",)


hepi birthday to you~~
hepi birthday to you~~
hepi birthday to khaireyah~~
hepi birthday to you~~~~

Alhamdulillah....
pertamanya syukur kehadrat Ilahi kerana diberi kesempatan untuk merasai nikmat segala pemberiannya sekali lg... insaf bila menoleh ke belakang.. aku bnyk membuang waktu utk perkara sia2... pada umur 25thn ni... masih bnyk yang belum ku kumpul senagai bekalan ku diakhirat kelak.. cepat masa berlalu.. hingga tak sedar.. aku sudah menginjak umur 25 tahun... saat menoleh adikku yang bonsu.. saat terlihat garis kedut diwajah ayah bonda ku.. baru ku sedar.. separuh abad mereka bersusah payah membesarkan aku.....
mak ayah.. terima kasih mak ayah....

Ya Allah... ampunilah dosaku Ya Allah...
syukur jua kupanjatkan..aku dilahirkan dalam keluarga yang hidup penuh sederhana... penuh dgn kasih sayang... terima kasih mak n ayah... sbb sayang kakak smpi sekarang.. sambut ulang tahun kakak tiap2 tahun.. terima kasih mak....
thanks wat kengkawan yang menghargai diri ini.. thanks atas ucapan selamat n doa2 kalian.. hanay tuhan dapat membalasnya... moga kita dimurahkan rezeki kesihatan yang berpanjangan.. amin....(",)
pada umur 25 thn ni.. aku ingin cari kesempurnaan hidup.. mempunyai suami yang penyayang... yang sentiasa menghargai aku.. seperti mana keluarga n kawan2 ku lakukan.... mengerti akan hadirnya aku sudah cukup buat diriini....
pada umur 25 thn ni...akan kuteruskan cita2 untuk bergelar pendidik..
akan kupastikan mereka semua beroleh hak ilmu mereka masing2...
supaya hidup bangsa n negara ku terjamin....
pada umur 25 tahun ini.. aku mengharapkan... aku akan lebih matang dalam mengharungi hidup.. sentiasa terbuka.. n berpandangan jauh..

Ya Allah.. kau pimpinlah aku kejalan mu YaAllah...
hindarkanlah aku dr perbuatan2 yang sia2... jauhkan lah aku dari perbuatan yang sesat dan melalaikan...... Ya Allah andai ini tahun terakhir ku menyambut ulang tahun....
berilah aku kesempatan membalas jasa kedua orang tuaku.. berilah aku berpeluang berbakti pada mereka berdua... aku hambamu yang lemah... hanya padamu jua tempat ku berlindug.. amin~~

Saturday, August 21, 2010




Saat pertama aku mengenal dirimu
Berdetar jiwa ragaku kau mempersoraku
Tanpamu aku lemah
Kau berikan kucahaya
Terangi gelap hidupku
Kululuh Padamu



Dengar Hatiku
Kan ku Bisikan Cintaku (Cintaku)
Lihat Jiwaku
Kan Kau Dapatkan Setia....ku
Ingat Diriku Kau Kan Rasakan Rinduku
Untuk Dirimu KanKu Berikan Hidupku..wooo...

mOdE : jAtUhcInTa

Thursday, August 19, 2010

SeLaMAT BeRpOsE... (^_^)V



salam.... bercerita pasal menyambut kedatangan bulan yang mulia bulan ramadhan ni.. tahun ni tak seperti tahun-tahun yang sebelumnya.. tahun ni tak dpt dgr pengumuman raya drpd mohor2 diraja.. huhuihu sbb dok hostel tak tgok tv.. huahuahua.....
yang mampu cume melihat anak bulan dr tingkat sembilan kolej mawar uitm shah alam.. tp tu pun taki muncul2 gak.. puas gak panjat kerusi sbb memikirkan kaki yang tak berapa panajng ni.. huhu tapi anak bulan tetap tak kelihatan.. tetibe dpt panggilan dr mak... "kak sok pose tau jgn lupe" hehheh selamat berpuase mak......(tersenyum sendiri....)
mengingat kembali zamna puase waktu kanak2 dulu... hehehheh panatng suh wat keje aku bantai tido je.. heheh kononnya tak tahan dugaan wlwpun setakat potong bawang.. bagi aku semuatu menggugat keimanan nafsu mkn aku.. hahahhah....
lgpun aku ingt kata ustaz aku dulu2.. tdo orang yang berpuasa adlh tdo dalam ibadah.. heheh tp aku ni takla ibadah.. jgn slh fahamkan maksud aku...hehe aku ni bantai tdo je.. hehe silap.. almaklumla ... bebudak lg la katakan.. heheh windunyer pose zaman kanak2 ni........

cume nak kongsi sedikit... bulan pose ni.. erm adalah satu cara dimana penyucian diri dilakukan... mulut adalah senjata utama yang paling kerap berbuat dosa.. so kesempatan puasa kali ini.. aku berazam.. menjaga ati sekali dgn kata2.. supaya lahir perkataan yang molek2.. yang sedap didengar.. elakkan dr mengumpat n mengata.. mengeluh pun.. (cobaan2)/... (^_^)v
chaiyok2 ery!! hehehehheh




so buat kengkawan sumer ingt.. jgn cube ponteng2 pose k.. malu la ngan adik2 kiter yang sungguh2 belajar pose.. lagipun memasing dah ckup umur.. so.. heheh paham2 la sendiri k.. dosa tu tanggung sendiri.... yang tak pose tu pun jgnla tunjuk2 kat khalayak ramai.. kang free2 je nek van.. haa jawabla sendiri van ape... hehhe teman takut nak tulis.. hehehehe






k dikesempatan ini.. eri nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua kengkawan yang disayangi.. buat omak n obah kat umah tu.. hehehhe buat adek badek kat mane2 berada.. buat tunang tersayang.. semoga ramadhan kali ini memberi berkat kepada kiter semua.. amin...
hepi fasting.. (",)V

Thursday, July 15, 2010

B a StUdEnT aGAiN~~~ (^_^)V


~~~SELAMAT PAGI CIKGU!~~~~ (",)V

~~~SELAMAT PAGI CIKGU!~~~~(",)V

cikgu wanabe~~ hehehheheh akhirnya tercapai segala impian dari dulu... mendidik anak bangsa supaya mereka lebih maju.. share segala pengalaman yg kukutip dlm kehidupan.. meskipun baru setahun jaggung.. tp akan ku kogsikan dgn mereka.. n akan ku pegang amanat2 dr rakan2 kerja beyond sea.. sesungguhnya akan kuceritakan segala pengalaman yg kulalui bersama kalian....

bergelar seorang pendidik. satu tanggujawab yg besar akan kugalas dalam seumur hidup ini....

sementelah perjanjian itu terikat... aku adalah warga pendidik yg akan terus berkhidmat utk membantu anak bangsa.. supaya mereka akan terjamin pd masa depan.. supaya mereka dpt merasa nikmat yg sama aku dapat kecapi... insyaAllah....


sedih meninggalkan alam pekrjaan yg seakan semakin serasi dgn diriku.. tp mana ceruk pun aku berada selagi dgn izinnya segala khidmatku akan kucurrakan tak kire ape jua bidang yg aku ceburi....

bergelar seorang pelajar again.. bgn pepagi.... siap sedia g class.... tnnggu bas pada wktu panas terik... tertinggal bas.. pencatuan mkn.. huhuhu semua akan ku lalui semula seperti 2 tahun dulu...


mujurla dpt kengkawan yg sama giler2 mcm aku... haahhah tensen2 gak tp sekejap je..

permulaan idup di campus.. dgn bermacam2 perangai... campur dgn junior.... dgn senior2 semula.. hahhah kekadang kelakar tgok gelagat memasing.. tetapi ni lah life student.... hehehehe cuma kali ni aku dtg lebih matang.... tnpe perlu berebut2 seperti dulu... tnpe perlu kelam kabut spt dulu... hehhe



mgkin pengorbanan besar yg aku hadapi skrg berjauhan dgn tunang tersayang.. merinduinya setiap masa... tanpa dgr gelak tawanya lg... erm..... tanpa menatap wajahnya ari2... tp tulah yg aku kene biasakan... huhuhuhu hanya mampu memandang luar tngkap bilik.. n tgok langgit dgn harapan doa dia selamat di mana2 dia berada~~~~




ok murid2!!!!!!! r u ready!!! i'll be your great teacher!!!! hehehheh (",)v



Thursday, June 10, 2010

jimba2 @ kL


cuti wesak yg lepas aku follow trip opis aku p kl~~~ umah bos besar kami jd hometown kami~~ ehheh @ persiaran kayangan s.alam....klu ikutkan tentatif.. gerak dr opis mlm tu spptutnye pkul 8.30-9.00 mlm~~ tp ats sbb tertentu maka perjalanan pun bermula lewat~~ pkul 10 mlm baru gerak~~ tp takpe heheh yg penting enjoy~~~ mlm tu gerak dr opis adela dlm 6 keta.. yg lain ade yg gerak dulu.. n ade yg dah smpi.. tu sumer bos2 lah.. hehe so kami2 ni baru gerak mlm tu 27/05/2010... smpi di Rnr pagoh berhenti sebentar bersama kit kat n hirup udara mlm.. jmp en norhan n kak ct.... then kami teruskan perjalanan.. =)

check point 1st...



merangkap pembantu penyelaras konvoi~~~ heheheh





(En Norhan sempat korek telinga) heheheheh




adawiyah yg baru mangun tito~~~ heheh tomel2
time ni kami berehat sebentar sblm meneruskan perjalanan.. so abes part 1 ade bnyk part lg ni..
k dah time balik keje jap g kat umah aku try upload gambo kiterorg bile dah smpi kl plak k~~~ heheh tu pun law la tenet line takde prob~~ (^_^)v











Wednesday, May 19, 2010

member baek aku tunang dah!! (t'lmbat update hehe)













17hb april yg lepas sahla member baik aku NORAZILA BINTI WAHID bergelaer tunang kepada HAMIDI MOHAMED ehheheheheh percintaan yg dibina hampir 4 tahun ni berakhir dgn satu ikatan yg menjnjikan berakhir dgn perkahwinan~~ heheheheheh
moga korunk successssss n tenang hadapi segala macam dugaan n ragam sepanjang tempoh bertunang n~~ dugaan besar2 pasti bnyk menanti~~ nklu bley teros kawen~~

heheh ikotkan aku pun nak kawen cepat~~ apekan daya banyak mende yg kene setlekan~ leps ni tnggu giliran member aku arifah~~ n adzuin~~ hehehe korunk2 biler la lagi~~~

luper plak nak citer yang menariknyer aku buat pertama kalinyer mengandam muke owg~~ n muke yg aku dok tenyeh2 tu adlh kawan baik aku sendiri~~ heheheh harap beliau berpuas ati~~ cowiii geng klu t'kurang pape~~ tp ko nampak cun habes~~ (puji solekan sendiri plak~~ eeieiei gediks arr k-ry) hahahahahaha
papepon tahniah1\!!!!! heheehehe















Wednesday, April 28, 2010

karok - K time

ini lagi satu xtxt yg paling aku suker!!!! hehehehheh karok-karok~~~ wakaka
mmg besh gler~~ jmp budak2 ni mengkarok~~
tak kisah la tune ke laut ke sengau ke~~ ala2 soprano ker~~ tp mmg besh la~~~ hehehehhe
thakns~~ akhirnye dapatla aku memenuhi impian hehhehe thanks kengkawan~~
pasni leh wat reunion party la~~ kekekkekekekke
buat kowjeck~~ thanks bg pinjam enset wat bukti pertemuan berkarok reramai~~
buat ijah n ajid korunk kapel rock bebeh~~
buat azura n anty e-ein~~ heheh cayala korunk~~ dek su n dek ziel~~ sedap sore~~ malu2 mule2 konon yer~~ kekekekkek papepun aku layan besh arr mlm ni dgn korunk~~~ 27/04/2010
last aksi sblm bepisah~~ ehhehe

alamak muke zaina tercicir

tomei kan aku kowjeck~~~



wif zaina~~ penyanyi latar je kami ni heheh



sore adik zura yg besh~~







jimba-jimba wif ais kacang~~~







lame dah tak update blog nie~~~ bz ckit melayan fibi ari2~~ fibi tu pe ek.. hahah facebook la~~~ erm last week p serbu warung tunang tersayang merangkap member2 skol kengkawan aku gak~~ so kiterowg lepak ctula~~ wat mcm ala2 jejak kaseh~~~ hehehehh tp kami yg biase2 ni terlebih havoc lak~~ khahhahah besh~~~ ain dapatla jmp seseorg~~ e-ein dptla jmp kawan baik zaman skolah dulu2~` ijah penuhi mase lapang dgn bkal suaminyer ajid~~ hehehheheh tak dapat upload manyak gambo coz huhu takde yg nak tukang amek~~ semua nak muke ade dlm kamera~~ hehehheh
len kali leh ajak kengkawan laen plak~~~~ (^_^)v

Wednesday, February 3, 2010

CiNt@ CeLeBr@tiOn OfFer!!!!!


PENGUMUMAN!!PENGUMUMAN!!!


wat kengkawan n kepada sesape yg sudi.. disini aku ade sumething yg sepesel sempena hari cinta anda....!!!


tak dapat dimana2 kedai gift pada harga yg seinstimewa ini.... so sape cepat order... dia mesti dapat cepat gift ni..... harga yg aku amek pun ats pengiraan "ikut kemampuan" semua orang.... so jgn tangguh2.. beli lah buat insan yg tersayang.... dia pasti tersenyum.. meskipun pemberian ni kecil je.. tp asalkan kiter bg dgn ikhlas.. pasti si dia akan senyum meleret2.. (^_^)^..
k klu nak order.... jgn lupe telephone arie kat num nie k...


012-6928875


if kowang nak request or nak tambah ape2 pun boleh..... seperti ;


1) nak request kaler lain.... (hg sama)


2) + bunga ( hg boleh dirrunding)


3) + coklat ( hg blh dirunding)


4) nak yg bear besar ( hg blh dirunding)


5) + gula-gula ( hg blh dirunding)


n jgn risau.. coz aku takkan charge pada hg yg mahal... kami akan ikut budget anda... (^_^)^
so cepat sebelum offer ni berakhir..... ..


*** klu nak order bnyk utk majlis or fuction ape2.. seperti kenduri kawen or birthday party, aku akan bg hg spesel n kowang akan dpt hadiah misteri***** (",)



psst : harga tak termasuk kos p'hantaran..

Monday, February 1, 2010

Ben@RkAH wANITA mEMerLuKaN LeL@ki..?

Mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidupnya? Untuk beberapa waktu dahulu, ia begitu memukul-mukul kepala. Ya, apa perlu seorang wanita yang bebas mempertaruhkan sebahagian besar hidupnya kepada tangan seorang lelaki?
Bukankah lebih hebat jalan dihujung minggu bersama kawan rapat, berkenyit-kenyitan mata kepada lelaki kacak yang saling tidak putus dan tidak lokek senyum tanda salam perkenalan?
Saya mempunyai seorang rakan, sederhana cantik, tidak terlalu kurus tidak terlalu gemuk, tidak terlalu buruk, tidak terlalu jelita, manisnya ada, santunnya memikat orang tua, beragama juga kerana selalu sahaja diceritakan dia terhendap-hendap membawa sejadah masuk ke bilik stor kecil untuk solat, dan dia, sentiasa cuba gembira dengan kehidupannya yang solo ? Tetapi saya fikir, saya faham apa yang berputar-putar dalam kepalanya. Dia tidak dapat berdusta betapa kebahagiaan cinta kawan-kawan membuatnya cemburu, dan membuatnya selalu terfikir-fikir: Apalah perasaan gadis yang dipuja dan dicintai hebat oleh seorang lelaki?
Kawan, saya harap dia membaca artikel ini. Cinta tidak datang dipaksa-paksa. Cinta tidak juga datang kala kita mahukannya. Jika kita mahukan ia menjadi air, ia datang seperti api. Tetapi, jika kita bersabar dan menerima ketentuan Tuhan, seorang lelaki yang baik akan didatangkan kepada kita juga. Lelaki yang baik itu tidak turun dari langit. Lelaki yang baik itu juga tidak semestinya datang dengan kepala berketayap, janggut selambak atau harta membuak-buak..
Tetapi lelaki yang baik, jika Tuhan mahukan dia menemani kita sepanjang hayat, membimbing kelakuan kita, menjaga kemurnian kalbu bersama-sama, mendidik, membuka jalan agar kita dapat memperdalami selok belok agama yang barangkali selama ini hanya menjadi pakaian dan lencana, dan memberikan kita zuriat yang halal lagi dirahmatiNya ? Dia akan datang apabila tiba masanya. Lambat atau cepat, maafkan saya, kerana Allah itu yang lebih mengetahui.
Kawan, kedatangan seorang lelaki dalam kehidupan seorang wanita seperti manusia kudung yang diberikan semula sebelah kakinya. Dia, menyempurnakan kita. Namun, tidak kira semasyhuk mana sekalipun perkasihan dua jantina, selain perkara yang cantik-cantik dan molek-molek, kita, wanita, harus bersedia menerima kehodohan-kehodohan perhubungan.
Kerana apabila kita mempersilakan seorang lelaki duduk di samping kita untuk sepanjang hayat, bererti kita harus langsung juga mempersilakan sekian masalahnya berbaring di bahu kita. Kerana itu tidak hairan jika kita mendengar ada di kalangan kita, gadis, yang merungut-rungut kerana tanggungjawabnya terhadap keperluan hidup lelaki tidak juga berkurangan walaupun belum lagi berkahwin.
Ya, lelaki memang mendatangkan bahagia. Tetapi lelaki juga mendatangkan sengsara. Tetapi jika kita bijak menatangnya, semuanya pasti baik-baik sahaja. Namun itulah adat dalam perhubungan. Yang buruk-buruk pasti ada .Barangkali daripada si dia, barangkali juga daripada kita, tetapi kita harus cermat mengimbangkannya agar jodoh berkekalan ke hari tua?
Bagi yang sedang galak bercinta dengan lelaki permata jiwa tetapi menerima tentangan famili dua pihak, jika anda fikir anda tidak mungkin mampu hidup bahagia tanpa restu ibu bapa, maka ada baiknya anda menyerah kalah saja. Walaupun tidak saling memiliki, dan cinta tidak juga diwali dan dinikahi, anda dan dia tetap pengantin di dalam jiwa. Barangkali sudah sampai masanya anda mencari sahaja lelaki lain untuk dibawa pulang menemui ibu bapa.
Bercakap soal kahwin, beberapa kenalan rapat yang dewasa bersama-sama sejak zaman gatal-menggatal kenyit mengenyit kala di bangku pengajian, kini sudah disunting, dan bakal menjadi isteri kepada lelaki yang mereka cintai. Semoga mereka tak tersalah pilih. Dan semoga lelaki yang dipilih, melaksanakan tanggungjawab dan melunaskan hak suami isteri.
Wanita, kita dicipta dengan kemuliaan syahadah. Kerana benih seorang lelaki, kita ini tersenyawa, dikurnia tenaga sehingga kita mampu menyibak jalan keluar dari rahim ibu untuk melihat dunia. Kerana benih seorang lelaki, kita ini ditiupkan jiwa, menjadi manusia, dan mencari seorang lelaki untuk dicintai, sebagaimana ibu diilhamkan Tuhan untuk berkasih sayang dengan bapa. Dan kerana Tuhan yang Maha Kuasa dan Maha Pencipta, kita wanita, kita ini diciptakan daripada lengkungan rusuk kiri lelaki, tidak terlalu gaha sehingga mengenepi kudrat lelaki, tidak juga terlalu lemah sehingga jatuh menyembah kaki.
Tetapi kerana ciptaan Tuhan itu indah, kita terbit daripada rusuk lelaki, bukan dekat kepala untuk dijunjungi, bukan dekat bahu untuk membebani, bukan dekat lengan untuk dijulangi, bukan dekat jari untuk disakiti, bukan dekat pinggul untuk dihenyaki, bukan dekat lutut untuk ditindihi, bukan dekat kaki untuk ditunggangi, tetapi dekat pelusuk hati ? Untuk dimulia, disayangi dan dicintai.
Andai lelaki itu burung yang terbang, kita adalah angin lembut yang bersisir-sisiran sepanjang perjalanannya. Tetapi kerana fitrah kejadian Tuhan wanita itu kebergantungan hidupnya harus saja diserahkan kepada seorang lelaki yang boleh melindungi, maka kita pun tidak selamanya mahu menjadi angin semata-mata. Kita mahu menjadi bunga, menghias sayapnya. Kita mahu terus bersama-sama, terbang dari rendah perkebunan bunga sehingga ke sayup langit terbuka, sehingga jalannya yang paling hujung, sehingga kita tua, rapuh dan mati. Tetapi kita bahagia dalam dakapannya.
Semoga kita semua diketemukan dengan jodoh yang baik…